نرم افزار crm,نرم افزار فرایس crm,نرم افزار
نرم افزار CRM
قیمت نرم افزار CRM
نرم افزار فروش

مشتریان شاکی چانه زن و قیمت شکن

  • دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵
  • 0 نظر
  • تعداد بازدید: 4056
  • RSS

مشتریان شاکی چانه زن و قیمت شکن

بعضی از انسان ها علاقه ی خاصی به تخفیف گرفتن دارند؛ حتی اگر از حدود قیمتی آن محصول هم اطلاعاتی نداشته باشند باز ادعا می کنند که محصول شما گران بوده است و از اینکه تخفیف نگرفته اند، ناراحت و شاکی هستند.


مشتریان شاکی چانه زن

در مقابل ایشان سیاست تخفیف سازمان را مطرح کنید. ایشان در مقابل قیمت های ثابت و یکسان که به صورت رسمی و با فاکتور است مقاومت نشان نمی دهند و اگر محصول باب میل آنان باشد و قدرت خریدش را داشته باشند، خریداری خواهند کرد.

این مشتریان به خاطر تخفیف گرفتن در مواقعی که قیمت ها مشخص نیست از روش های مختلف استفاده می کنند تا چانه زنی موفقتری داشته باشند.


عضویت در کانال تلگرام آموزش AloCRM

یکی از این تکنیک های ایشان دام هندوانه است یعنی با بزرگ کردن فروشنده و عبارتی نظیر اینکه من که می دانم اختیارات با توست و رئیس شما در مقابل شما حرف نمی زند، او را در دام حجب و حیایی که دارد، گرفتار ساخته و با بزرگ کردن او، امتیازشان را می گیرند. بدین رو، در مقابل ایشان حرفه ای باشید و ضمن تشکر از حسن نظرشان بگوئید: اختیارات ما مشخص و تعیین شده است و قیمت ما شرکتی است.


چانه زدن

دو برادر که در کسب و کاری شریک هستند و انصافاً به عنوان یک تیم خوب کار می کنند و هر یک نقش خاصی را برعهده دارند، چند سال است که مشتری ما هستند؛ یکی جوانتر است و امور فنی تر و ارتباطات خارجی را برعهده دارد و دیگری که برادر بزرگتر است، ارتباطات داخلی و بویژه چانه زنی را در هنگامی که معاملاتی دارند، برعهده می گیرد. این برادر بزرگتر، بخوبی از استراتژی کالباسی در مذاکرات بهره می گیرد. به طوری که امتیازی را درخواست می کند و به همین منوال پیش می رود.

در مزاکره با مشتریان شاکی چانه زن و قیمت شکن از استراتژی کالباسی استفاده کنید

در استراتژی کالباسی، دقیقا از مکانیزم کالباس استفاده می‌شود! یعنی افراد به جای این که یک قطعه کالباس بزرگ که بسیار بدمزه و دوست نداشتنی است را به فردی ارائه کنند، به لایه‌های نازک و البته خوشمزه تقسیم می‌کنند اما در نهایت همان قطعه بزرگ کالباس را به او می‌دهند.

برای مثال شما به جای این که بگویید 7۰۰ میلیون تومان هزینه راه اندازی یک کارخانه است، ابتدا بگویید که ۲۰۰ میلیون هزینه سوله، ۱۲۰ میلیون تجهیزات و …

این ترفند در حقیقت باعث ایجاد یک خطای ذهنی ساده می‌شود تا ما یک چیز را بسیار بزرگ نبینیم.

توصیه می کنم در کتابهای اصول، فنون، و هنر مذاکره، با تکنیکهای مختلف بخصوص استراتژی کالباسی آشنا شوید. این استراتژی تأکید می کند که در مقابل انسان هایی که چانه زن و تخفیف گیرنده ی خوبی هستند، از ابتدا بگویید لطفاً درخواستهایتان را مطرح کنید تا ببینیم که آیا از توان ما برمی آید که اطاعت کنیم یا خیر! چون در غیر این صورت یکدفعه متوجه می شوید که پشت سر هم امتیازهای مکرری داده اید که در مجموع به نفع شما نبوده است.


نویسنده : زهرا چنکوک

دمو نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار CRM، نرم افزاری است برای سرعت بخشیدن، کاهش هزینه ها و بهبود فرآیندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش که با هدف شناسایی و حذب مشتریان، راضی نگه داشتن آنها، تبدیل به مشتری دایمی و حفظ رابطه طولانی مدت با مشتری طراحی و تولید شده است.
نرم افزار CRM تمامی ارتباطات و تماسهای پرسنل و مشتریان، نمایندگان، بازاریابان و... را به شیوه خاصی مستند می کند.
نرم افزار CRM مانند دوربینی است که تمامی وقایع رخداده میان پرسنل و مشتریان را ضبط می کند و شما می توانید بدون محدودیت جغرافیایی این فیلم را مشاهده کنید و فعالیتها را زمانبندی، یکپارچه و مدیریت کنید هزینه های ارتباط با مشتری، بازاریابی و فروش را کاهش دهید و از طریق گزارشات تحلیلی برنامه بازاریابی و فروش خود را بهینه کنید

درباره نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار فرادیس CRM یکی از نرم افزارهای شرکت مهندسین مشاور بهبد فرادیس است که با هدف چابک سازی فرایندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش، خدمات پس از فروش و باشگاه مشتریان برای کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ ایرانی تولید شده است.
در حال حاضر شرکتهایی با 1 تا 50 پرسنل در صنوف مختلف از نرم افزار فرادیس CRM استفاده می نمایند.
نرم افزار فرادیس CRM در سال 1388 تحلیل، طراحی و برنامه نویسی شده است و فرایند تـوسعه نـرم افزار همچنان ادامه دارد.
نیازها و بازخوردهای مشتریان جمع آوری می شود و مجددا تحلیل، برنامه نویسی و تست شده و آپدیتهای جدید از طریق سایت www.Faradis-CRM.com در اختیار مشتریان نرم افزارهای فرادیس قرار می گیرد..

CD نرم افزار crm فرادیس
خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی دارید، بفرمایید؟