https://www.bfn.ir/Article/65 بازاریابی دیجیتال
نرم افزار crm,نرم افزار فرایس crm,نرم افزار
نرم افزار CRM
قیمت نرم افزار CRM
نرم افزار فروش

بازاریابی دیجیتال

  • شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
  • 0 نظر
  • تعداد بازدید: 3801
  • RSS

بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال


به طور کلی می توان گفت که بازاریابی دیجیتال در رابطه با استفاده از کانال های ارتباطی دیجیتال به منظور ترویج محصولات و خدمات برای مصرف کننده گان می باشد. به عنوان مثال، این روش از ترویج می تواند از طریق اینترنت، شبکه های اجتماعی، تلفن های موبایل، تبلیغات نمایشی، ایمیل، تبلیغات ویدئویی و … باشد.


بازاریابی دیجیتال به چه دلیل دارای اهمیت است؟


تا سال 2019، رهبران بازاریابی بیش از 103 میلیارد دلار در حوزه های بازاریابی جستجو، تبلیغات نمایشی، بازاریابی شبکه های اجتماعی و بازاریابی ایمیلی هزینه خواهند کرد که از بودجه صرف شده در رسانه های کابلی و تبلیغات نمایشی تلویزیونی فزونی پیدا می کند.  (Forrester Research)

رسانه های دیجیتال به بخشی از زندگی روزمره ما تبدیل شده اند. ما به گشت گذار در شبکه های اجتماعی می پردازیم، جستجو می کنیم و در سطح مجموعه از کانال های دیجیتال دسترسی متنوعی به انواع سرگرمی های مختلف داریم. مصرف کننده گان نیز برای اتخاذ تصمیم خرید خود بیشتر از هر زمان دیگری از کانال های دیجیتال برای دریافت اطلاعات مختلف استفاده می کنند. به تصویر زیر توجه کنید که بخوبی نشان می دهد خطوط متمایز کننده تجربه های خرید آنلاین و آفلاین در حال محو شدن می باشد. بر اساس اطلاعات این تصویر 44% از مصرف کننده گان بصورت آنلاین جستجو و خرید می کنند، 17% از یک فروشگاه به اصطلاح خشت و گلی دیدن می کنند و سپس بصورت آنلاین خرید می کنند، 51% بصورت آنلاین جستجو می کنند و سپس برای خرید به یک فروشگاه مراجعه می کنند و 32% بصورت آنلاین جستجو می کنند سپس برای دیدن محصول از نزدیک به یک فروشگاه فیزیکی مراجعه می کنند و سپس به خانه بازگشته و بصورت آنلاین اقدام به خرید می کنند.
ایجاد خریداران طرفدار برند به معنای شناخت مشتریان در سطح کانال مختلف و سپس برقراری ارتباط با آنها بر حسب علایق آنها می باشد. شما چگونه اقدام به این کار می کنید؟

 

مشتریان خود را بشناسید

مشتریان شما از طریق کانال های ارتباطی مختلف مانند ایمیل، بخش خدمات مشتری، شبکه های اجتماعی، بازدید از فروشگاه و خرید آنلاین با شما ارتباط برقرار می کنند. اطلاعات این افراد از سطح کانال های مختلف باید جمع آوری و در یک پایگاه جمع آوری شوند. سپس با داشتن درکی بهتر از علایق، سبک زندگی و دیگر خصوصیات آنها، چه بصورت آفلاین یا آنلاین، پیشنهاداتی با ارزش بالاتر به آنها ارائه می کنید.

به عنوان مثال فرشید در طی چند ماه چند سفارش آنلاین را در سایت شما ثبت کرده است. همچنین در مراجعه به شعباتی از فروشگاه شما به دلیل خرید های منابع تبلیغاتی یا اطلاعاتی شامل انواع دفترچه راهنما و بروشور و کوپن تخفیف دریافت کرده که قبلا از طریق ایمیل هم آنها را دریافت کرده بود. وی در ادامه اقدام به لغو اشتراک از دریافت این ایمیل ها کرده یا اینکه منابع دریافتی فیزیکی خود را معدوم می کند. هر یک از این تعاملات با وی منجر به دریافت اطلاعاتی از رفتار وی می شود. تصور کنید که این اطلاعات رفتاری از این فرد هر یک در یک پایگاه اطلاعاتی جدا از یکدیگر ذخیره شود، آنگاه چه مشکلی دارید؟ راهی برای شما برای تفسیر این رفتار فرشید و لغو اشتراک وی وجود نخواهد داشت.

 

اطلاعات مشتری خود را تحلیل کنید

با در اختیار داشتن یک پایگاه اطلاعاتی یکپارچه پیش بینی رفتار، سبک زندگی، علایق، چگونگی خرید و چگونگی دست یابی به وی آسان و ممکن می شود. البته توجه به روش های سنتی تحلیل از قبیل جمعیت شناختی و روانشناختی نیز دارای اهمیت هستند:

اطلاعات جمعیت شناختی: خصوصیات حقیقی از قبیل سن، جنسیت، شغل و درآمد. مثال: اکثریت مشتریان شما جزء خانم ها هستند یا آقایان؟ کجا زندگی می کنند؟ مجرد هستند یا متاهل؟

اطلاعات روان شناختی: ارزشها، باورها، سبک زندگی. این اطلاعات پاسخگوی سوالاتی از قبیل چه مواردی موجب انگیزه برای خرید محصولات یا خدمات شما می شود؟ ارزشهای کلیدی آنها چیست؟ سرگرمی و عادات آنها چیست؟

رفتاری: رفتارهایی از قبیل فراوانی خرید و کانال ارتباطی مورد استفاده، مثلا، آیا به ایمیل ارسالی شما پاسخ دادند، یا قبل از بازدید از فروشگاه شما بصورت آنلاین محصولات شما را بررسی کرده اند؟

رفتار دیجیتال: هرگونه رفتار آنلاینی که قابل ردیابی باشد که شامل باز کردن ایمیل، زمان بازگشایی آنها، لینک های کلیک شده، ترک سبد خرید و رفتارهای اجتماعی می شود.

با داشتن مجموعه اطلاعاتی به این شکل در یک پایگاه داده منسجم، پیشنهاد صحیح و مناسب در زمان مناسب و از طریق کانال ارتباطی مناسب قابل ارسال به مشتری شما می باشد. البته توجه کنید که بازاریابی دیجیتال تنها جزئی از کلیات استراتژی شما برای هدف قرار دادن مشتری، ارتقاء برند و افزایش وفاداری می باشد. در حالیکه برخی از مشتریان ممکن است دریافت ایمیل را بپسندند، برخی دیگر ممکن است ترکیبی از روش های قدیمی تر و جدید تر را برای ترغیب شدن به خرید بپسندند. به هر حال شما باید در هر جایی که مشتری شما حضور دارد، حاضر باشید، چه در فضای آنلاین، چه در محیط فروشگاهی!



نویسنده : زهرا چنکوک-کارشناس دپارتمان آموزش

دمو نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار CRM، نرم افزاری است برای سرعت بخشیدن، کاهش هزینه ها و بهبود فرآیندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش که با هدف شناسایی و حذب مشتریان، راضی نگه داشتن آنها، تبدیل به مشتری دایمی و حفظ رابطه طولانی مدت با مشتری طراحی و تولید شده است.
نرم افزار CRM تمامی ارتباطات و تماسهای پرسنل و مشتریان، نمایندگان، بازاریابان و... را به شیوه خاصی مستند می کند.
نرم افزار CRM مانند دوربینی است که تمامی وقایع رخداده میان پرسنل و مشتریان را ضبط می کند و شما می توانید بدون محدودیت جغرافیایی این فیلم را مشاهده کنید و فعالیتها را زمانبندی، یکپارچه و مدیریت کنید هزینه های ارتباط با مشتری، بازاریابی و فروش را کاهش دهید و از طریق گزارشات تحلیلی برنامه بازاریابی و فروش خود را بهینه کنید

درباره نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار فرادیس CRM یکی از نرم افزارهای شرکت مهندسین مشاور بهبد فرادیس است که با هدف چابک سازی فرایندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش، خدمات پس از فروش و باشگاه مشتریان برای کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ ایرانی تولید شده است.
در حال حاضر شرکتهایی با 1 تا 50 پرسنل در صنوف مختلف از نرم افزار فرادیس CRM استفاده می نمایند.
نرم افزار فرادیس CRM در سال 1388 تحلیل، طراحی و برنامه نویسی شده است و فرایند تـوسعه نـرم افزار همچنان ادامه دارد.
نیازها و بازخوردهای مشتریان جمع آوری می شود و مجددا تحلیل، برنامه نویسی و تست شده و آپدیتهای جدید از طریق سایت www.Faradis-CRM.com در اختیار مشتریان نرم افزارهای فرادیس قرار می گیرد..

CD نرم افزار crm فرادیس
خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی دارید، بفرمایید؟