https://www.bfn.ir/Article/3102 کاربرد هوش هیجانی در برخورد با مشتری شاکی
نرم افزار crm,نرم افزار فرایس crm,نرم افزار
نرم افزار CRM
قیمت نرم افزار CRM
نرم افزار فروش

کاربرد هوش هیجانی در برخورد با مشتری شاکی

  • چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
  • 0 نظر
  • تعداد بازدید: 4623
  • RSS

کاربرد هوش هیجانی در برخورد با مشتری شاکی
هوش هیجانی یا Emotional Quotient به معنی توانایی شناسایی و کنترل هیجانات مثبت و منفی مانند شادی، لذت، امی، خنده، گریه، عصبانیت، اعتراض و... در خود و دیگران است. یکی از وظایف فروشنده، استفاده از ظرفیت های هوش هیجانی خود در برابر مشتری شاکی و معترض است. ذیلا در ده بند و به طور اجمال به این مقوله اشاره می شود.
  1. از کلمه ی اعتراض یا شکایت به هیچ وجه استفاده نکنید و در صورت استفاده از جانب مشتری شاکی، آن را تکرار نکنید. گویی که اصلا این کلمه در فرهنگ و قاموس سازمان شما وجود ندارد.
  2. مورد را جدی بگیرید و به مشتری شاکی نشان دهید که چقدر جلب رضایت او برای شما مهم است.
  3. دلیل نگرانی مشتری را درک کنید. ابتدا او را از حالت و فاز دستپاچگی خارج کنید. سپس سعی کنید نگرانی اش را به آرامش تبدیل نمایید.
  4. برای مشتری کاملا موارد فنی را (به زبان ساده) توضیح دهید. شاید بدین ترتیب ریشه ی مسئله توسط وی درک شود و اعتراض خود را پس بگیرد. یادتان باشد هیچ گاه توجیه نکنید. دلایل شما بایستی علمی و مستند باشد.
  5. عمیقا به مشتری احترام بگذارید. این عمل، در آرام شدن مشتری بسیار مؤثر است.
  6. از پاسخ های کلیشه ای مانند رسیدگی خواهد شد، در ست اقدام است، این کار هم مراحلی دارد و... خوداری کنید.
  7. چرب زبانی و زبان بازی نکنید.
  8. از پاسخ دادن طفره نروید.
  9. موارد را تجزیه و تحلیل کنید و بر هیجان خود و مشتری مسلط شوید.
  10. یک مشتری شاکی اگر به فوریت خلع سلاح و آرام شود و در اسرع وقت نیز شکایت او رسیدگی شود، به یک مشتری وفادار تبدیل خواهد شد


نویسنده : زهرا چنکوک-کارشناس دپارتمان آموزش

دمو نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار CRM، نرم افزاری است برای سرعت بخشیدن، کاهش هزینه ها و بهبود فرآیندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش که با هدف شناسایی و حذب مشتریان، راضی نگه داشتن آنها، تبدیل به مشتری دایمی و حفظ رابطه طولانی مدت با مشتری طراحی و تولید شده است.
نرم افزار CRM تمامی ارتباطات و تماسهای پرسنل و مشتریان، نمایندگان، بازاریابان و... را به شیوه خاصی مستند می کند.
نرم افزار CRM مانند دوربینی است که تمامی وقایع رخداده میان پرسنل و مشتریان را ضبط می کند و شما می توانید بدون محدودیت جغرافیایی این فیلم را مشاهده کنید و فعالیتها را زمانبندی، یکپارچه و مدیریت کنید هزینه های ارتباط با مشتری، بازاریابی و فروش را کاهش دهید و از طریق گزارشات تحلیلی برنامه بازاریابی و فروش خود را بهینه کنید

درباره نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار فرادیس CRM یکی از نرم افزارهای شرکت مهندسین مشاور بهبد فرادیس است که با هدف چابک سازی فرایندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش، خدمات پس از فروش و باشگاه مشتریان برای کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ ایرانی تولید شده است.
در حال حاضر شرکتهایی با 1 تا 50 پرسنل در صنوف مختلف از نرم افزار فرادیس CRM استفاده می نمایند.
نرم افزار فرادیس CRM در سال 1388 تحلیل، طراحی و برنامه نویسی شده است و فرایند تـوسعه نـرم افزار همچنان ادامه دارد.
نیازها و بازخوردهای مشتریان جمع آوری می شود و مجددا تحلیل، برنامه نویسی و تست شده و آپدیتهای جدید از طریق سایت www.Faradis-CRM.com در اختیار مشتریان نرم افزارهای فرادیس قرار می گیرد..

CD نرم افزار crm فرادیس
خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی دارید، بفرمایید؟