https://www.bfn.ir/Article/3084 ارزش مدت حیات مشتری
نرم افزار crm,نرم افزار فرایس crm,نرم افزار
نرم افزار CRM
قیمت نرم افزار CRM
نرم افزار فروش

ارزش مدت حیات مشتری

  • سه شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۴
  • 0 نظر
  • تعداد بازدید: 4496
  • RSS

ارزش مدت حیات مشتری
مشتریان منبع نهایی رشد تمام کسب و کارها محسوب می شوند. بسیاری از سازمان ها به این نتیجه رسیده اند که شناخت نوع مشتریان آن ها از ارزش بسیاری برخوردار است. اگر تمام مشتریان دقیقا مشابه باشند، کسب و کارها بسیار ساده خواهند شد. به هر حال مشتریان به لحاظ مشخصه هایی چون ترجیحات، حساسیت به قیمت، هزینه  خدمات رسانی به آن ها، نرخ های جذب، پاسخ به تاکتیک های بازاریابی و فروش و استفاده از مسیرهای ارتباطاتی لازم بسیار متنوع هستند.
بسیاری از سازمان ها در ارزش گذاری صحیح مشتریان خود خطا کرده و در مواردی چون سرمایه گذاری بسیار بر مشتریان کم ارزش، سرمایه گذاری کم برمشتریان پر ارزش، هدر دادن منابع ارزشمند خود، و توجه به فرصت های رشد و سودآوری آینده دچار اشتباهاتی می شوند.

بسیاری از سازمان ها ارزش مشتریان را براساس هر معامله اندازه گیری می کنند.این دسته از سازمان ها معتقدند مشتریان تنها زمانی ارزشمند هستند که معاملات آن ها سودآور باشد. سازمان های دیگری ارزش مشتریان را براساس افزایش معاملات در دوره های ثابت ارزیابی می کنند. علی رغم این ها سازمان هایی که ارزش مشتری را در کوتاه مدت اندازه گیری می کنند ممکن است نتوانند تشخیص دهند که گروه خاصی از مشتریان که در کوتاه مدت مشتریان بالقوه ضعیفی محسوب می شوند، ممکن است ارزش قابل ملاحظه ای برای سازمان در بلند مدت داشته باشند.

به منظور برآورد ارزش مدت حیات و سودآوری واقعی مشتریان چهار مؤلفه اصلی زیر می تواند مورد استفاده قرار گیرد:
هزینه جذب:مبلغی را که سازمان باید به منظور جذب مشتریان و همین طور مخارج فروش صرف نماید.
جریان درآمد:کل درآمدی را که مشتریان از طریق خرید کالا و خدمات برای سازمان ایجاد می کنند.
جریان هزینه: هزینه ارائه کالاها و خدمات به مشتری
اندازه رابطه: تا چه مدت مشتری باقی می ماند.

بعد از اینکه عوامل فوق لحاظ گردید می بایست خالص ارزش فعلی ارتباط با مشتری برآورد شود. به لحاظ همین امر سازمان ها نه تنها می توانند منابع خود را به طور کارآمدتری به مشتریان تخصیص دهند، بلکه توانمندی آن ها برای تمرکز بر ایجاد ارتباطات بلند مدت نیز ارتقا می یابد.


نویسنده : زهرا چنکوک-کارشناس دپارتمان آموزش

دمو نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار CRM، نرم افزاری است برای سرعت بخشیدن، کاهش هزینه ها و بهبود فرآیندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش که با هدف شناسایی و حذب مشتریان، راضی نگه داشتن آنها، تبدیل به مشتری دایمی و حفظ رابطه طولانی مدت با مشتری طراحی و تولید شده است.
نرم افزار CRM تمامی ارتباطات و تماسهای پرسنل و مشتریان، نمایندگان، بازاریابان و... را به شیوه خاصی مستند می کند.
نرم افزار CRM مانند دوربینی است که تمامی وقایع رخداده میان پرسنل و مشتریان را ضبط می کند و شما می توانید بدون محدودیت جغرافیایی این فیلم را مشاهده کنید و فعالیتها را زمانبندی، یکپارچه و مدیریت کنید هزینه های ارتباط با مشتری، بازاریابی و فروش را کاهش دهید و از طریق گزارشات تحلیلی برنامه بازاریابی و فروش خود را بهینه کنید

درباره نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار فرادیس CRM یکی از نرم افزارهای شرکت مهندسین مشاور بهبد فرادیس است که با هدف چابک سازی فرایندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش، خدمات پس از فروش و باشگاه مشتریان برای کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ ایرانی تولید شده است.
در حال حاضر شرکتهایی با 1 تا 50 پرسنل در صنوف مختلف از نرم افزار فرادیس CRM استفاده می نمایند.
نرم افزار فرادیس CRM در سال 1388 تحلیل، طراحی و برنامه نویسی شده است و فرایند تـوسعه نـرم افزار همچنان ادامه دارد.
نیازها و بازخوردهای مشتریان جمع آوری می شود و مجددا تحلیل، برنامه نویسی و تست شده و آپدیتهای جدید از طریق سایت www.Faradis-CRM.com در اختیار مشتریان نرم افزارهای فرادیس قرار می گیرد..

CD نرم افزار crm فرادیس
خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی دارید، بفرمایید؟